aanbiedingen

Deze 3 dingen moet je altijd doen voor je gebruik maakt van een actie

Laatst was er bij Kruidvat een actie waarbij je gratis pretparktickets kreeg bij aankoop van geselecteerde producten. Door te combineren met andere acties betekende dit dat je maar 3 euro per ticket hoefde te betalen. En er deden heel veel leuke pretparken mee, dus de actie was razend populair. Veel teleurgestelde mensen dus, wat natuurlijk begrijpelijk is, want dit was gewoon echt een fantastische deal. Maar er bleek ook een hoop mis te gaan. Daarom hierbij drie dingen die ik altijd doe voordat ik deelneem aan een actie, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan én niet achter het net vis.

Lees de actievoorwaarden

Het is altijd belangrijk om de actievoorwaarden goed door te lezen. Dan weet je wat er van jou verwacht wordt en wat je van de winkel kunt verwachten. De instructies bij de advertentie of aankoop zijn niet altijd genoeg. En als creators een blog schrijven of een video maken om jou te attenderen op een actie, is er ook niet genoeg tijd om alles door te nemen. Nog los van het feit dat dat heel saai zou zijn en niemand daarom nog zou kijken of lezen. In de voorwaarden staan echter altijd belangrijke dingen die je moet weten voordat je gebruik maakt van een actie. Ik raad je dus echt altijd aan om de actievoorwaarden te lezen en dit ook zelf te doen, en niet af te gaan op wat een ander vertelt, of dit nu een creator, je moeder of je beste vriendin is.

Ken de winkel en schat de populariteit in

Wat bij veel mensen misging, is dat ze niet doorhadden dat, hoewel op de Kruidvat-folder staat dat de acties op dinsdag ingaan, je al op maandag online en in de winkel terecht kunt. Door de enorme populariteit, veel mensen zaten al om middernacht online klaar om te scoren, waren veel mensen die pas dinsdag naar de winkel gingen, dus te laat. Daarom is het altijd goed om te weten hoe de winkel in zijn geheel en jouw favoriete filiaal in het bijzonder te werk gaat. Kun je beter afrekenen bij een zelfscan of een bemande kassa? En probeer ook in te schatten hoe populair een actie gaat zijn en hoeveel je kunt verwachten dat er beschikbaar is. Stel dat het over een cashback zou gaan, dan kun je verwachten dat er van een blikje drinken van 60 cent veel meer cashbacks beschikbaar zijn dan van een wasmiddel van 10 euro. En dat veel meer mensen wel even wat extra moeite doen om dat laatste op te halen dan dat eerste.

Maak een goede planning

Als je om 12 uur ’s nachts klaar moet zitten om een bestelling te doen of juist om 8 uur ’s morgens bij de winkel moet staan om een aankoop te doen, dan zorg ik ervoor dat ik dat in mijn planning verwerk. Lukt dat niet? Dan is dat jammer en kijk ik of de actie nog beschikbaar is op het moment dat ik wél tijd heb om gebruik te maken. De acties die echt het hardst lopen, zijn niet de acties die wekelijks of zelfs maandelijks terugkomen. Daar heb je echt maar een paar keer per jaar mee te maken en het kunnen ook voor iedereen andere acties zijn. Bedenk ook of je er de moeite voor over hebt. Toen ik in januari beelden zag van mensen die vochten om (niet eens zo) goedkoop toiletpapier bij Plus, was ik heel blij dat ik daar niet tussen had gestaan. Ik hou van korting en goede deals, maar mijn waardigheid is belangrijker.

Het is belangrijk om niet als een kip zonder kop te handelen op het moment dat je ziet dat er een actie is. Goede voorbereiding, jezelf inlezen en weten waar je mee bezig bent, is heel erg belangrijk en kan je heel veel gezeur en geld schelen.