Too good to go

Ik haalde een Overblijvers verrassingspakket bij Albert Heijn

Mijn allereerste ervaring met de Overblijvers van Albert Heijn was geen goede en daarbij waarschijnlijk dus ook de allerlaatste. In elk geval bij deze locatie.En dat is jammer, want van Too Good To Go ben ik altijd fan geweest en ik zie echt heel veel mogelijkheden van anti-verspillingsboxen van de winkels zelf. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk.

Waarde van het pakket

Laat ik voorop stellen dat de inhoud van een Overblijver altijd een verrassing is, het is maar net wat er op de dag dat jij komt over is. Ik zal daarom nooit klagen over de producten die erin zitten. Ik vind het wel belangrijk dat die producten samen de beloofde waarde hebben en een 

  • Pizza €6,59
  • Vegan filetlapjes €2,69 
  • AH vers sap sinaasappel banaan €2,29
  • Rauwkost Amsterdamse ui €2,29
  • AH taugé €1,00
  • Tuinkers €1,00 

Bij elkaar is de waarde dus €15,86 en dat is een prima waarde. Heb ik bij Jan Linders en Plus vaker véél meer waarde gehad? Zeker, maar dat zie ik meer als geluk dan als iets wat ik mag verwachten. Ook bij die winkels trouwens. Maar dat de taugé zo bruin en verlept was dat deze niet meer (veilig) eetbaar was en dat hetzelfde gold voor de rauwkost, vind ik eigenlijk wel een probleem. 

Reactie van de winkelmedewerker

Nou kan ik me volledig voorstellen dat het soms best weleens kan voorkomen dat een product eigenlijk niet in een Overblijver terecht had moeten komen, maar dat dat wel is gebeurd. Soms zal het een twijfelgeval zijn, maar ondanks dat ik geen foto heb om het te bewijzen kan ik echt zeggen dat dit overduidelijk was. Toch vond ik de reactie van de medewerker wat, tja hoe moet ik het noemen? Was het klantonvriendelijk? Want ik schrok eigenlijk een beetje van hoe de taugé eruit zag en zei iets in de trant van: ‘Nou, deze kan wel meteen in de vuilnisbak!’ En het enige dat hij zei was: ‘Weet je dat zeker?’ Zoiets raars, geen oplossing, geen sorry, geen erkenning. En thuis zag ik dat er geen manier is om op een Overblijvers specifiek een klacht in te dienen. Dat zou dan via de klantenservice moeten. Maar omdat ik geen foto heb ofzo vind ik dat ook wel lastig. 

Niet voor herhaling vatbaar 

Nogmaals; over wat er precies in de Overblijver zat heb ik geen klachten, maar doordat het zo exact dezelfde waarde heeft als verwacht wordt is er wel geen enkele ruimte voor fouten. Daarom zal ik deze waarschijnlijk niet vlug nog eens halen, of het moet bij een heel andere Albert Heijn zijn. Bij veel AH to go’s kun je nog terecht met Too Good To Go dus misschien dat dat mijn voorkeur zou hebben. 

De reviews die ik van Overblijvers bij anderen heb gezien is ook echt heel wisselend. En ik vraag me altijd af of mensen dan klagen omdat ze gewoon niet van tonijn op pizza houden of dat er echt iets mis is. Het duurde lang voor ik mijn eerste klacht over Too Good To Go en gelukkig is dit pas de tweede echte klacht. Dus we blijven gewoon testen waar je goed voedsel kunt redden van de vuilnisbak!