insiders fansquare gratis proberen
Gratis

Word ook een beetje influencer met Fansquare en The Insiders

Ik kan me voorstellen dat het als ‘gewone sterveling’ best jaloersmakend kan zijn dat Bloggers, YouTubers en andere ‘Influencers’ zomaar pakketjes opgestuurd krijgen van merken. Eerlijk gezegd is het zelfs als blogger zijnde soms jaloersmakend, want het is niet zo dat je begint als blogger je ook meteen pakketjes ontvangt. Ik vind het wel heel erg leuk om (gratis) nieuwe producten te proberen en dat doe ik dan dus via programma’s waar iedereen zich voor kan inschrijven. Jij dus ook! En dan ontvang je soms echt de leukste pakketjes!

Fansquare

Fansquare heette tot ongeveer een jaar geleden nog BlogInsiders en maakt gebruik van fans van grote(re) influencers. Via een blog of filmpje worden de volgers opgeroepen zich aan te melden voor een actie. Dit kan te maken hebben met eten en drinken, beauty of lifestyle. Ook afhankelijk van de influencer natuurlijk. Als je wordt geselecteerd voor deelname aan een fanactie moet je eerst ook lid worden van de Facebook groep. Met het pakketje dat je ontvangt kun je de opdrachten die bij de fanactie horen uitvoeren. Doe je dit als (een van) de beste uit jouw groep, dan staat er een prijs tegenover. In mijn geval is dit uiteenlopend geweest van een workshop, citroenboompje tot een cocktailset. Die laatste mocht ik afgelopen december zelf ontvangen! Enige nadeel? Je moet de influencers zelf wel een beetje in de gaten houden, maar als we uitgaan van het concept zou dat sowieso geen probleem moeten zijn, haha.

The Insiders

Bij The Insiders kun je vanalles testen, van etenswaren tot witgoed. Apparatuur krijg je eigenlijk altijd in bruikleen, hiervoor moet je dus ook borg betalen. Omdat het meestal niet om heel budgetproof items gaat is die borg niet gering. Gelukkig worden er ook regelmatig campagnes met etenswaren, huishoud- en verzorgingsproducten. Wel zijn deze altijd erg populair, dus je zult niet altijd worden ingeloot voor deelname. Dat de pakketjes meestal super goed gevuld zijn zal zeker bijdragen aan de populariteit. Een (groot) deel van het pakket is bedoeld om zelf te proberen, de rest om uit te delen of soms krijg je juist een pakket om bijvoorbeeld een etentje te organiseren met vrienden.

Het is er dus op gericht om mond-tot-mond reclame te genereren. Momenteel ben ik geselecteerd om Apetina Paneer te proberen, binnenkort zal ik daarvoor ook enkele cashback codes voor weggeven op mijn Instagram. De pakketjes worden verzonden met UPS en eerlijk gezegd vind ik dat erg prettig. Ze gaan direct naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt, die hier echt maar een paar honderd meter vandaan is. Niet thuisblijven voor de postbode, niet bang zijn dat je hem mist en mailtjes op zowel het verzendmoment als het moment dat je het ook daadwerkelijk op kan gaan halen. Yes, ik ben fan van UPS!

Voor beide platformen geldt natuurlijk wel het ‘voort wat, hoort wat’ principe. Je zult dus wel echt deel moeten nemen aan de fanactie of campagne waar je voor bent geselecteerd. Het is niet zomaar gratis producten incasseren, maar ik vind de opdrachten juist altijd super leuk en heb dus geen moeite om mij daar aan te houden.
Heb jij wel eens deelgenomen aan een Fansquare fanactie of Insiders campagne?