Geen categorie

Mijn eerste ervaring met de online supermarkt Picnic

Sinds een aantal weken ben ik bezig met een artikel waarin ik de verschillende supermarkt bezorgservices met elkaar wil vergelijken. (Binnenkort op GierigeGerda.nl!) Dat zorgde ervoor dat ik me dus ook meer ging verdiepen in Picnic. Maar voor ik dit artikel online zou zetten wilde ik er toch ook gebruik van maken. Hoewel ik het artikel vrij feitelijk wil houden denk ik toch dat ik een bias heb als ik twee van de drie services wel eens heb gebruikt en eentje niet. Dus probeerde ik meermalen om een bestelling te plaatsen, maar met Too Good To Go boxen van Lidl, Hello Fresh en een goed gevulde vriezer kwam ik maar niet over de minimale besteding van €35,00 uit. Met de nieuwe lockdown in het vooruitzicht besloot ik weer voor langer dan een week boodschappen te doen en dat zorgde dat ik er flink overheen ging. Zeker toen ik ook maar besloot om flink wat wijn in te slaan…

Onoverzichtelijke app

Zal ik maar gewoon eerst beginnen met de dingen die me tegenvielen bij het bestellen? Sowieso dat het via een app moet, ik ben een desktop meisje. Altijd geweest, zal altijd zo blijven. Daar ben ik geconcentreerd. Daar heb ik focus en dan kan ik de nodige dingen op zoeken en uitrekenen op mijn telefoon. Maar goed, dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Wat de app zeker nog mist is de optie om producten van goedkoopste naar duurste te sorteren. En bijvoorbeeld als je groenten en fruit zoekt zie je niet alles, dan moet je weer een onderscheid maken. Dat vind ik vrij irritant, want in de winkel loop ik graag over de groenteafdeling om me te laten inspireren.

Vooraf betalen

Dat je vooraf moet betalen vind ik op zich een heel groot pluspunt. Bij Jumbo en Albert Heijn sta je altijd zo te klooien met statiegeld en niet geleverde producten en dan moet die chauffeur het maar allemaal goed door hebben, terwijl het één grote chaos is. Sowieso ging het bezorgen echt prima, de bezorger had een stapeltje gemaakt van de kratten en die kon ik dan 1 voor 1 leegmaken. Hij was vriendelijk en vertelde wat dingen die belangrijk waren i.v.m. de eerste bestelling. En er was dus al betaald, in deze tijd helemaal prettig. Wat ik er niet fijn aan vind is dat je dus geen producten meer kan verwijderen uit je bestelling, alleen maar toevoegen. Hierdoor kun je wat mij betreft niet optimaal boodschappen doen, zeker niet als je dan bedenkt dat er nog iets mist. Mijn eindbedrag kwam dan ook flink hoog uit; met bijna €83,00 maar daarvan is sowieso €30,00 wijn en met de rest kan ik nog minstens 2 weken vooruit. Ik schrok ook best een beetje van de hoeveelheid spullen, maar ik ben blij dat ik nu even niet meer naar de fysieke winkel hoef.

Mijn levering was compleet

Erg positief ben ik erover dat mijn bestelling wel helemaal compleet was. Normaal bestel ik vooral met de feestdagen en dan wil er bij Albert Heijn of Jumbo wel eens iets missen uit mijn bestelling. Of dat dan met die drukke periode te maken heeft weet ik niet, maar dat was dus nu niet het geval. Wel viel me tijdens het op tijdens het vullen van mijn mandje dat er in de winkel wel veel producten niet meer op voorraad waren en als je juist daarom juist besteld is dat wel vervelend. Iets wat mij in de fysieke winkel eigenlijk haast nooit gebeurd. Behalve dan met bloem en andere bak spullen tijdens de eerste lockdown, maar dat was natuurlijk een uitzondering. Gelukkig heb ik nu alles kunnen kopen wat ik nodig had.

Ben ik tevreden?

Eigenlijk denk ik dat ik door zelf naar de winkel te gaan en alles fysiek in mijn wagentje te leggen ik beter grip heb op wat ik koop en hoeveel ik uitgeef. Ik ben dan ook niet (meer) gevoelig voor impulsaankopen in de fysieke winkel en bij een online winkel des te meer. De app kan ook zeker nog gebruiksvriendelijker worden en er moeten zéker betere aanbiedingen komen, haha. Maar dan vind ik Picnic een prima optie. Toch is mijn mening over Picnic na deze ene keer bestellen milder geworden en ik wil het zeker nog eens proberen en dan onder de €40,00 blijven. Zeker in deze tijd blijft het heel fijn om niet naar de fysieke winkel te hoeven, want verder kom ik ook met niemand in contact.

Wil je Picnic ook proberen? Gebruik dan bij je eerste bestelling de code MINKE363 voor €5,00 korting.

10 gedachten over “Mijn eerste ervaring met de online supermarkt Picnic”

  1. Lijkt me echt een uitkomst! Helaas bezorgen ze nog steeds niet in Friesland.

  2. Om nou de bezorging bij Jumbo en AH als Chaos te bestempelen vind ik wel erg ver gaan terwijl jij als ik het goed begrijp hoofdzakelijk rond de feestdagen thuis laat bezorgen.
    Ik bestel nu al enkele maanden bij #Jumbo en ben meer dan tevreden, alles kompleet en netjes. Afrekenen is zo gepiept en altijd vriendelijke bezorgers.

  3. De chaos is in huis en die was er met Picnic net zo goed. De vele spullen in je gang, controleren of alles er is, het verrekenen van de statiegeld spullen. Ik vind dat behoorlijke chaos. ?

    Over de bezorgservices zelf en de bezorgers ben ik altijd erg tevreden geweest en ik vervang de een ook niet definitief met de ander.

  4. Als men iets in de boodschappenmand geplaatst heeft. Kan dit via de boodschappenmand, door op het artikel te klikken, met de + of de – veranderen.

  5. Bij AH kun je naast pinnen ook automatische incasso doen. Of QR code. Betalen is (bij ons iig) nog geen 2min werk. Ondanks statiegeld en kratten. Wat is daar thuis anders aan dan bij de kassa voor jou?

    Staat, als er iets niet bijzit, excact op de bon, apart deel, wat dat is, is dus al verrekend.

    Vaak is er overigens van te voren al gemeld als iets er (toch) niet is. En komen ze met een alternatief waar je voor kunt kiezen. Hoeft niet.

    Statiegeld heb je alleen als je gebruikt maakt vd service dat ze je lege zooi meenemen. Doet picnic dat ook?

    Gebruik sinds 10wkn ongeveer de AH bezorgservice en ben erg tevreden. Nog veel meer keus dan in mijn plaatselijke dorps AH. En mocht er iets mis zijn perfecte na service!

  6. picnic vind ik nu tijdens corona toch de fijnste bezorgservice vooral vanwege het vooraf betalen. Nadelen zijn een niet heel uitgebreid aanbod, en dingen die niet leverbaar zijn op het laatste moment. Buiten corona om bestel ik zware en standaard boodschappen bij Picnic en de Aanbiedingen haal ik in de super.

  7. Wij laten ook altijd de boodschappen bezorgen en dat is gewoon chaos 🙂 Alles in de gaten houden en checken en dan ook nog afstand houden etc.

    Bij AH en Jumbo mist bijna altijd wel wat of is er iets kapot. Bij AH kun je dat zelf afboeken, bij Jumbo moet je helemaal mailen en dan in de gaten houden of het goed komt.

    Met Picnic heb ik nog geen ervaring.

  8. Bij AH controleer je gewoon op je gemak tijdens het uitpakken en als het ontbreekt of beschadigd is, dan geef je dat aan in de app. De keer erop wordt het dan keurig verrekend. Dus geen chaos bij mijn wekelijkse bezorging. Betaling via QR-code, waarbij keurig wordt uitgesproken wat in mindering gaat, waarna ik scan en betaal.

    Ik loop overigens al app-invullend door de keukenkasten, dus voor mij zou een desktop dan weer niet werken (heb ik ook niet)

  9. IK BESTEL AL HEELANG BIJ
    ALBERT HEIJN HEB ALTIJD. ALLES NOOIT PROBLEMEN
    EN ALTIJD VRIENDELIJKE CHAUFFEURS

  10. Neem al een paar jaar producten af bij Picnic naar volle tevredenheid.
    35 euro is voor een alleenstaande makkelijk te halen.
    Vriendelijk personeel.
    Voor mij een uitkomst.

Reacties zijn gesloten.