Voorraadkast

Waarom er zoveel A-merken in mijn voorraadkast staan

Wie in mijn voorraadkast kijkt ziet daar heel veel A-merken staan. Iets wat waarschijnlijk niet met budgetproof en zuinig wordt geassocieerd. Hoewel ik mij daar natuurlijk niet voor hoef te verantwoorden, denk ik wel dat je er veel aan kunt hebben als ik vertel waarop ik baseer of een item in mijn voorraadkast ‘mag’.

Voorkeur of geen huismerk optie

Uiteraard heb ik voor sommige items gewoon echt een voorkeur voor een A-merk en van andere producten zijn geen huismerken. Het wordt steeds minder, maar ook die items zijn er nog steeds. Denk hierbij bijvoorbeeld aan deodorants, haarproducten, maar ook aan wasmiddel. Zeker van die laatste ben ik niet de enige. Robijn heeft echt een fanschare vergelijkbaar met de mensen die enkel Coca Cola drinken. De bodemprijs die ik daarvoor adviseer is dan ook een beetje hoger, met €0,15 per wasbeurt maar mijn eigen bodemprijs is inmiddels gezakt naar €0,08 per wasbeurt. Dat is de bodemprijs die ik normaal aanhoudt voor alle andere ‘gewone’ vloeibare wasmiddelen.

Altijd de beste prijs

Laat ik vooropstellen dat ik eigenlijk altijd ga voor de beste prijs. Heel vaak is dat huismerk, maar omdat die producten altijd de beste prijs hebben hoef ik deze niet op voorraad te hebben. Deze staan dus niet in mijn voorraadkast, maar in mijn keuken en koelkast. Al moet ik wel zeggen dat dat de enige plek is waar je echt huismerken vind. Dat heeft in de badkamer bijvoorbeeld wel weer veel te maken met voorkeur. Laten we eerlijk zijn dat van veel van de producten bij mensen in de badkamer überhaupt af te vragen is of het wel nodig is. Veel van de onmisbare, essentiële producten koop ik van huismerken of vers, zonder merk. Maar op veel luxe wil ik niet inleveren, maar natuurlijk wél besparen en daarvoor maak ik gebruik van (super goede) acties en mijn voorraadkast.

Foutje, bedankt

Laten we eerlijk zijn; ook ik maak nog wel eens een foutje als het aankomt op het berekenen van een actie. Bijvoorbeeld toen ik afgelopen Black Friday dacht dat mijn Kruidvat bestelling niet was doorgekomen, waardoor ik dezelfde bestelling een tweede keer plaatste. Ja, ik had mijn bestelling terug mogen brengen maar met de lockdown die vlak na ontvangst in ging en het speciale retourbeleid in verband met de pandemie besloot ik om niet onnodig naar buiten te gaan. Ik ben nu gewoon voorzien voor twee keer zo lang. Het helpt natuurlijk wel dat ik dankzij deze actie bijna 80% bespaarde. Het betekent wel dat er in mijn voorraadkast meteen een heel opvallend blok A-merken staat.

Extreme korting op mijn voorraad

Zoals je in mijn voorraadkast artikel al kon zien heb ik 77% bespaard op alle items die erin staan. Dat is inclusief items waar ik maar 25% of 33% korting op kon krijgen of zelfs helemaal geen korting. Hoewel ik zeg dat ik geen gewone huismerken in mijn voorraadkast heb, zijn er best wel wat producten te vinden die super voordelig waren maar geen korting hadden. Denk aan speciale actieproducten van Lidl en Aldi. Maar over het algemeen heb ik mijn voorraadkast dus niet gevuld met aanbiedingen zoals ze elke week in de folders staan. Meeste producten uit mijn voorraad heb ik verzameld met extreem goede deals of door het combineren van acties. Voor mij geldt de 50% kortingsprijs bijna als ‘normale prijs’. Dat maakt ook dat het de ruimte waard is, dat het de moeite waard is en dat het mijn trots is. Ik kan niet van alles vertellen wat ik ervoor betaald heb, maar ik denk dat de optelsom wel genoeg zegt.

Nogmaals ik vind niet dat ik mij moet verantwoorden, maar het grootste doel van mijn blog is mensen inspireren en leren hoe ze ook extreem kunnen besparen. En wie denkt mij nog wat bij te kunnen leren nodig ik uit om deel te nemen aan mijn rubriek ‘Het Bonnetje’, want daar sta ik zeker ook voor open!