huishoudbeurs
Reviews

Wat hebben de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs mij gekost (+ shoplog)

Gisteren kon je al mijn verslag van de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs 2019 lezen en vandaag ga ik vertellen wat dat mij heeft gekost en natuurlijk hoeveel ik met mijn deals heb weten te besparen. Ik wil vooraf wel even gezegd hebben dat ik vooral naar deze beurs ga omdat ik het een leuk uitje vind, niet om te besparen of voor de gratis spullen. Net als bij elke aanbieding geldt ook op de Huishoudbeurs: alleen kopen wat je nodig hebt en/of zeker gaat gebruiken. Ik heb best wel een paar dingetjes meegenomen die ik niet meteen zal gaan gebruiken, zoals alle babyspulletjes, maar hiervoor weet ik een goede bestemming. Ik ben wel benieuwd wat ik nou eigenlijk heb uitgegeven en wat de winkelwaarde is van alles wat ik mee naar huis nam.

Reis, parkeren en entreekaarten €55,00 (waarde +/- €71,00)

Dit is natuurlijk het duurste deel. Gelukkig kon ik de kaartjes met 50% korting kopen (of ja, het was het tweede kaartje gratis), maar omdat we met de auto wilden gaan waren we aangewezen op de benzinekosten en de prijs van het parkeren. Parkeren was duur: €20,00 per dag. Gezien Kruidvat de afgelopen weken ook treinkaartjes had voor €15,50 per stuk bij twee kaartjes, was dat misschien wel een goedkopere optie geweest. Toch moet ik zeggen dat ik het erg prettig vond om met de auto te gaan, scheelde een hoop gedoe op de terugweg! Alles bij elkaar heeft de reis en entree me €55,00 gekost. De kaartjes deed ik cadeau aan de vriendin met wie ik ging en de rest hebben we gesplitst.

Scoupy Huishoudbeurs shopper €3,50 (waarde +/- €21,00)

Huishoudbeurs Negenmaandenbeurs kosten

Yes, dat deze tas (of eigenlijk tassen, want er is natuurlijk ook een Negenmaandenbeurs-shopper, daarover straks meer) met mij mee zou gaan stond buiten kijf. Er zitten goed bruikbare producten in. Sowieso een aantal favorieten van mij (Heineken 0,0%, Amstel Radler en Maggi Roerbaknoedels) en ik wil al sinds de release de Unox Vega Rookworst proberen, dus dat die erin zit is echt top. De normale prijs daarvan is €3,96, dus zeker geen budgetprijs, maar nu kan ik tijdens de Week Zonder Vlees ook gewoon boerenkoolstamppot met worst eten! Ik ben benieuwd hoe het smaakt…

Producten bij stands €6,00 (waarde +/- €18,00)

Zoals ik ook al in mijn verslag vertelde kocht ik de Kip’s-vega-producten óók voor de Week Zonder Vlees, maar ze zijn ook gewoon heel lekker. Eigenlijk zijn al deze producten bedoeld om lekkere lunches mee te maken voor naar mijn werk. Iets wat ik sowieso belangrijk vind, want een goede lunch zorgt ervoor dat ik mijn werk beter kan doen. De deals op de beurs waren leuk genoeg om mee te nemen. De producten van ERU Balans kreeg ik na mijn rondleiding over de stand.

Gratis samples en probeerverpakkingen €0,00 (waarde +/- €5,00)

Jaa, zoveel leuke dingen werden er uitgedeeld! Ik heb bij andere bloggers nog wel weer andere hand-outs gezien, maar ik mag niet klagen! Superhandig vind ik de twee doosjes om lege batterijen in te verzamelen, want die zitten nu nog in een lege Oreo-doos, haha. Bij het inleveren van tien lege batterijen kreeg ik ook een handig notitieboekje voor mijn boodschappenlijstje. Dat ik blij ben met mijn eetmaatje kon je al lezen in mijn verslag. Voor Organics by Red Bull, Apple Bandit en Lassie heb ik folders voor cashbackacties en bij Beerwulf kreeg ik een leuke sleutelhanger. Die is inmiddels trouwens al geclaimd door mijn vriend.

Scoupy Negenmaandenbeurs shopper €3,50 (waarde +/- €18,00)

De Negenmaandenbeurs-shopper is duidelijk minder goed gevuld dan de Huishoudbeurs-shopper, maar de tas zelf is zoveel leuker! Was ik vorig jaar nog enorm enthousiast over de Dikkie Dik-tas, misschien vind ik Rupsje Nooitgenoeg nog wel leuker. Het enige wat ik heel jammer vind is dat ik gewoon géén Woezel en Pip-tas heb kunnen scoren, maar deze kreeg je bij Etos als je luiers bestelde en dat leek me een beetje overdreven.

Anyway, de vulling van de Negenmaandenbeurs-tas is gelukkig wel vooral op mama en papa gericht. Ik denk dat mijn vriend de Sultana’s en pindakaasrepen erg zal kunnen waarderen, zelf ben ik weer vooral fan van alle drankjes. Die pakjes Dixap vind ik zó cute!

Naast deze tastbare spullen zaten in beide beurstassen ook nog vouchers voor twee maanden gratis digitaal Tijdschrift.nl, maar deze heb ik niet in de waarde meegenomen omdat ik me nog niet heb verdiept in de voorwaarden.

Kruidvat goodiebag €5,00 (waarde +/- €45,00)

Vorig jaar kocht ik de Kruidvat-shopper ook al, maar de waarde is dit jaar nog veel hoger. De warmtelepels uit het pakket zaten er vorig jaar ook in en die vind ik heel erg fijn, dus een extra setje is wel handig. Wist je dat deze normaal al bijna €2,50 kosten?

Natuurlijk kocht ik het vooral voor de mascara-deal, al was de mascara vorig jaar stukken luxer. Daar staat tegenover dat er nu een ijzertekort-thuistest in het pakket zit en die kost normaal bijna €20,00!

Ook zitten er Milestone-kaarten in het pakket met een hoop leuke kortingsbonnen. Hiermee kan nog een gratis speen worden opgehaald en er zit ook een bon in voor 50% korting op tampons. Zoveel korting krijg je daar zelden op, dus daar ben ik heel blij mee!

Pampers goodiebag €0,00 (waarde ??)

In ruil voor onze e-mailadressen kregen we een leuke goodiebag bij Pampers. Ik had geen idee wat erin zou zitten. Het pakketje is goed gevuld met luiers en billendoekjes, maar ook met Old Spice-sokken voor papa en een blikje voor maandverband of tampons. Handig en een leuk bedankje voor je gegevens.

De waarde vond ik moeilijk om in te schatten omdat het allemaal promotieartikelen zijn.

Gratis babyspulletjes €0,00 (waarde +/- €18,00)

Ook bij een hoop andere stands kon je in ruil voor je gegevens gratis babyuitzetspullen krijgen. Superleuk natuurlijk voor jonge of toekomstige ouders. Ik vind vooral de bandana’s/slabjes echt megacute! Op het schattige rompertje van Koko Noko zat nog een prijskaartje: €7,49. Wauw, goede buit dus…

Weleda dagcréme €3,99 (waarde €7,99)

Ik heb erg veel last van een rode huid en ik heb een strikt smeerregime om dit zo veel mogelijk te beperken. Ik ken deze calendulacrème van vroeger en bedacht dat dat misschien goed zou kunnen helpen. Nu de tubes allemaal 50% korting hadden, was dat mooi meegenomen om eens te proberen.

Prijzen uit de Huishuid- en Negenmaandenbeursapp €0,00 (waarde +/- €25,00)

In de beursapps had ik verschillende leuke spulletjes gewonnen en deze heb ik ook (bijna) allemaal opgehaald. Dankzij het WithLove-abonnement van drie maanden is de waarde vrij hoog. Dit is een streamingdienst zoals Netflix, maar dan alleen met romantische films en bovendien een stukje goedkoper. Ik zal het eens beoordelen en kijken of het wat is voor de romcomliefhebbers onder mijn volgers.

Onder de streep

Alles bij elkaar heb ik voor mijn gezellige dag op de Huishoudbeurs €77,00 uitgegeven. Ik vind dat op zich nog best meevallen, zeker omdat ik geen onnodige zooi heb gekocht. Er waren trouwens best wel wat meer aanbiedingen die ik heel erg voordelig vond, maar op de beurs maak ik altijd de afweging of ik het slepen waard vind.

De waarde van alles wat ik mee naar huis nam is in totaal €158,00, dus onder de streep zou ik meer dan 50% hebben bespaard. Maar eerlijk is eerlijk: ik zou in de supermarkt of gewone winkel natuurlijk niet al deze dingen mee naar huis nemen…