Lidl plus app digitale klantenkaart
telefoon apps

Extra korting met de digitale klantenkaart: Lidl Plus app

Opeens was hij daar, zonder aankondiging of reclame; de Lidl Plus app. Een app die werkt als een digitale klantenkaart voor de Duitse budgetsupermarkt. Te downloaden in de App store voor iPhones en Google Play store voor Android telefoons. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel van deze app?

Wat kan de app

In de app kun je de gewoonlijke folders lezen. Zowel de wekelijkse als de seizoensgebonden en andere speciale folders. Ook kun je bijvoorbeeld doorklikken naar receptenwebsite en de Lidl webshop. Dat is echter niet de grootste reden om de app te downloaden, dat zijn de extra ‘Lidl Plus’ aanbiedingen en de kortingsbonnen. Het grootste verschil tussen die twee is dat de Plus aanbiedingen extra aanbiedingen zijn die een hele actieperiode (meerdere keren) gebruikt mogen worden, terwijl de kortingsbonnen slechts 1 keer mogen worden gebruikt. Ook zullen de kortingsbonnen moeten worden geactiveerd voor je ze kan gebruiken. Met 25% tot 35% korting moet ik zeggen dat ik de kortingen in deze eerste week best prima vind. Ook zijn de producten die in de (extra) aanbieding zijn goed gekozen, uiteenlopend van groenten en fruit, naar wasmiddel en donuts. Ook handig is dat je kassabon automatisch digitaal in de app wordt opgeslagen.

Verwachtingen

Wellicht zullen deze aanbiedingen in de toekomst wat meer afgestemd worden op je eerdere aankopen. Een beetje zoals de persoonlijke bonus bij de Albert Heijn. Ook zie ik spaaracties bij andere supermarkten in hun eigen apps terugkomen. Daarnaast ligt in de lijn der verwachting dat de app straks wordt uitgerust met Lidl pay. Een digitale portemonnee waarmee Lidl de concurrentie aangaat met o.a. Apple pay. Hier ben ik zelf erg benieuwd naar en ik zal jullie zeker meer vertellen als deze functie is gelanceerd.

Eigen ervaring

Ik heb de app zelf pas 1 keer kunnen gebruiken. De kassamedewerkster was heel behulpzaam. Ook al was voor hen de verrassing dat er een app was gelanceerd net zo groot als voor mij. Het gebruik ging erg goed, er staat een speciale scanner op de kassa, waar de klant zelf zijn mobiele telefoon kan scannen. Hoewel het even wennen was om goed te richten vertelde een duidelijke toon ons dat het scannen was gelukt. Helaas ging mijn transactie door een wifi-storing alsnog mis maar dit werd zonder problemen opgelost door de filiaalmanager. Opstartproblemen zijn te verwachten en wie weet is dit waarom het (in eerste instantie) niet ‘met toeters en bellen’ is aangekondigd. Ik raad dus zeker aan om je bon voorlopig goed te controleren als je gebruik maakt van de app.

Bezwaren

Om gebruik te maken van de app moet je wel je gegevens, inclusief telefoonnummer voor verificatie, invullen. Niet iedereen is daarvan gediend, ook niet dat alle aankopen worden geregistreerd trouwens. Dit is een afweging die ieder voor zich moet maken, hoewel ik wel eens een artikel geschreven heb over de waarde van deze gegevens.

Ik ben erg benieuwd hoe de acties en mogelijkheden van de app zich gaan ontwikkelen. Ik ben ook zeker heel erg benieuwd of Lidl pay iets extra’s zal bieden naast de mobiele passen die ik al heb bij de bank. Voor nu vind ik het vooral jammer dat het zo stilletjes is geïntroduceerd, mij inziens verdient het veel meer aandacht!

Heb jij de Lidl plus app al gedownload?

13 reacties op “Extra korting met de digitale klantenkaart: Lidl Plus app”

  1. Misschien een stomme vraag .maar zijn het nu 2 apps .want van de lidl app die was er al.
    Of is het de lidl en de plus app van 2 supermarkten.

  2. Interessant want ik doe 80% van de boodschappen bij de Lidl. Altijd al in mijn vorige woonplaats en nu ik verhuisd ben is het ook de dichtsbijzijnde supermarkt.

    Ga straks een de site kijken en eventueel app downloaden

  3. Ik wist niet eens dat die app er is. En die speciale scanner bij de kassa heb ik gisteren ook niet gezien bij de lidl. Misschien ga ik hem installeren.

  4. Nee het is een nieuwe app van de supermarkt Lidl. De oude heeft andere functies, ze bestaan momenteel nog allebei of dat zo blijft weet ik niet.

  5. De app werkte prima bij mijn eerste poging. Mijn partner installeerde de app ook met dezelfde gegevens (adres en woonplaats hoeft niet te worden ingevuld trouwens) en dat werkte ook: één account op twee mobiele telefoons, handig!

    Tip: je moet wel je digitale klantenkaart scannen vóórdat de kassamedewerker begint met de boodschappen te scannen. Als eenmaal het totaalbedrag van je boodschappen is geregistreerd door de kassa kan je géén gebruik meer maken van de app.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *