Lidl plus app digitale klantenkaart
telefoon apps

Extra korting met de digitale klantenkaart: Lidl Plus app

Opeens was hij daar, zonder aankondiging of reclame; de Lidl Plus app. Een app die werkt als een digitale klantenkaart voor de Duitse budgetsupermarkt. Te downloaden in de App store voor iPhones en Google Play store voor Android telefoons. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel van deze app?

Wat kan de app

In de app kun je de gewoonlijke folders lezen. Zowel de wekelijkse als de seizoensgebonden en andere speciale folders. Ook kun je bijvoorbeeld doorklikken naar receptenwebsite en de Lidl webshop. Dat is echter niet de grootste reden om de app te downloaden, dat zijn de extra ‘Lidl Plus’ aanbiedingen en de kortingsbonnen. Het grootste verschil tussen die twee is dat de Plus aanbiedingen extra aanbiedingen zijn die een hele actieperiode (meerdere keren) gebruikt mogen worden, terwijl de kortingsbonnen slechts 1 keer mogen worden gebruikt. Ook zullen de kortingsbonnen moeten worden geactiveerd voor je ze kan gebruiken. Met 25% tot 35% korting moet ik zeggen dat ik de kortingen in deze eerste week best prima vind. Ook zijn de producten die in de (extra) aanbieding zijn goed gekozen, uiteenlopend van groenten en fruit, naar wasmiddel en donuts. Ook handig is dat je kassabon automatisch digitaal in de app wordt opgeslagen.

Verwachtingen

Wellicht zullen deze aanbiedingen in de toekomst wat meer afgestemd worden op je eerdere aankopen. Een beetje zoals de persoonlijke bonus bij de Albert Heijn. Ook zie ik spaaracties bij andere supermarkten in hun eigen apps terugkomen. Daarnaast ligt in de lijn der verwachting dat de app straks wordt uitgerust met Lidl pay. Een digitale portemonnee waarmee Lidl de concurrentie aangaat met o.a. Apple pay. Hier ben ik zelf erg benieuwd naar en ik zal jullie zeker meer vertellen als deze functie is gelanceerd.

Eigen ervaring

Ik heb de app zelf pas 1 keer kunnen gebruiken. De kassamedewerkster was heel behulpzaam. Ook al was voor hen de verrassing dat er een app was gelanceerd net zo groot als voor mij. Het gebruik ging erg goed, er staat een speciale scanner op de kassa, waar de klant zelf zijn mobiele telefoon kan scannen. Hoewel het even wennen was om goed te richten vertelde een duidelijke toon ons dat het scannen was gelukt. Helaas ging mijn transactie door een wifi-storing alsnog mis maar dit werd zonder problemen opgelost door de filiaalmanager. Opstartproblemen zijn te verwachten en wie weet is dit waarom het (in eerste instantie) niet ‘met toeters en bellen’ is aangekondigd. Ik raad dus zeker aan om je bon voorlopig goed te controleren als je gebruik maakt van de app.

Bezwaren

Om gebruik te maken van de app moet je wel je gegevens, inclusief telefoonnummer voor verificatie, invullen. Niet iedereen is daarvan gediend, ook niet dat alle aankopen worden geregistreerd trouwens. Dit is een afweging die ieder voor zich moet maken, hoewel ik wel eens een artikel geschreven heb over de waarde van deze gegevens.

Ik ben erg benieuwd hoe de acties en mogelijkheden van de app zich gaan ontwikkelen. Ik ben ook zeker heel erg benieuwd of Lidl pay iets extra’s zal bieden naast de mobiele passen die ik al heb bij de bank. Voor nu vind ik het vooral jammer dat het zo stilletjes is geïntroduceerd, mij inziens verdient het veel meer aandacht!

Heb jij de Lidl plus app al gedownload?

39 gedachten over “Extra korting met de digitale klantenkaart: Lidl Plus app”

  1. Misschien een stomme vraag .maar zijn het nu 2 apps .want van de lidl app die was er al.
    Of is het de lidl en de plus app van 2 supermarkten.

  2. Interessant want ik doe 80% van de boodschappen bij de Lidl. Altijd al in mijn vorige woonplaats en nu ik verhuisd ben is het ook de dichtsbijzijnde supermarkt.

    Ga straks een de site kijken en eventueel app downloaden

  3. Ik wist niet eens dat die app er is. En die speciale scanner bij de kassa heb ik gisteren ook niet gezien bij de lidl. Misschien ga ik hem installeren.

  4. Nee het is een nieuwe app van de supermarkt Lidl. De oude heeft andere functies, ze bestaan momenteel nog allebei of dat zo blijft weet ik niet.

  5. De app werkte prima bij mijn eerste poging. Mijn partner installeerde de app ook met dezelfde gegevens (adres en woonplaats hoeft niet te worden ingevuld trouwens) en dat werkte ook: één account op twee mobiele telefoons, handig!

    Tip: je moet wel je digitale klantenkaart scannen vóórdat de kassamedewerker begint met de boodschappen te scannen. Als eenmaal het totaalbedrag van je boodschappen is geregistreerd door de kassa kan je géén gebruik meer maken van de app.

  6. Je moet sowieso de Lidl PLUS app hebben, de oude/ andere Lidl app heeft geen kaart. Ik zeg het nog maar een keer extra omdat ik het zelf een verwarrende situatie vind met 2 apps. In de Lidl Plus app staat als je hem opent meteen onder in beeld een blauw balkje met ‘LIDL PLUS KAART’ erop waar je op kunt klikken.

  7. Dag allemaal, ik gebruik de app nu zo’n twee maanden. Haal er veel korting uit met coupons, helaas heeft lidl sinds eind december de app aangepast. Geen extra lidl plus aanbiedingen meer, maar alleen nog korting met de coupons. Het is daarnaast ook goed opletten want de winkel heeft de bordjes lidl plus weggehaald bij de artikel schappen. Ik ben benieuwd of de app een blijvertje zal zijn..

  8. Omdat de overdracht van de kassabon mislukte in de winkel kreeg ik een foutmelding op mijn mobiel.
    Ik heb dat zo gelaten en ben weggegaan.
    De volgende dag stond er opeens wel een kassabon in mijn mobiel maar ………… dat was de afrekening van de klant die na mij afrekende.
    Dat is voor mij niet zo handig maar het lijkt mij helemaal niets dat bij iedere mislukte overdracht van de bon iemand anders jouw aankopen te zie krijgt

  9. Ik heb de app net geInstalleerd, maar wil dat nu zeggen dat ik ook via mijn mobiel aan de kassa zou moeten betalen? dat wil ik niet, ik wil mijn mobiel absoluut niet gebruiken voor bankverrichtingen, ik verkies betalen met bankkaart en pincode.

    Jeannine

  10. Hoi Jeannine, nee hoor! Sowieso kan dat nog niet met deze app. En mocht die functie uitrollen dan heb je gewoon nog zelf de keuze of je deze wilt gebruiken of niet.

    Om je extra gerust te stellen: de app scan je met een speciaal kastje. Betalen met je mobiel doe je ‘gewoon’ bij het pinapparaat. Dus je hebt het helemaal zelf in de hand!

  11. Kan ik als ik vandaag een geactiveerde product gehaald heb hem morgen nog een keer halen of geld het maar voor 1 keer

  12. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat de coupons maar 1 keer gebruikt kunnen worden.

  13. Hoi allemaal. Ik gebruik de app nu ook een aantal maanden en Ben erg tevreden over de aanbiedingen en de digitale bon. Dat laatste vooral omdat mijn portemonnee niet meer zo vol raakt met lange papiertjes. Want voor het milieu doe ik het niet. Ze printen namelijk de bon of steeds uit en vervrommelen het dan om hem vervolgens weg te gooien. Vreemd. En bij mijn laatste aankoop stond ineens in rode letters dat ik een trui had teruggebracht met de reden erbij ‘zat niet lekker’. Ik heb nooit een trui teruggebracht.. heel vreemd. De Lidl hier in het dorp had er geen antwoord op en gaat op onderzoek uit. Uit eerdere reacties hierboven kan het dus zijn dat iemand vóór mij een trui heeft teruggebracht en dat staat nu dus op mijn bon..

  14. Dit is enkel voor degene die zich meer dan een gsm kunnen aanschaffen Ik denk er dan ook aan om nog zo weinig mogelijk lidl te bezoeken Blijkbaar alles voor de meer begoede

  15. Met alle respect denk ik dat u dan toch nog bij weinig winkels terecht kunt. Allemaal willen ze het liefst zoveel mogelijk geld verdienen. 😉

  16. Ik heb al enkele keren mijn ap gebruikt, maar ik zie nergens dat ik enig voordeel daaruit haalde ?
    Kunt u mij uitleggen welk en hoe voordeel kan hebben door gebbruik van die app ?

  17. Ik zie dat je Belgisch bent. Ik durf daar geen specifieke uitspraken over te doen. Om voordeel te halen uit de Nederlandse app moet je de coupons die je wilt gebruiken wel eerst activeren. Dan krijg je ook daadwerkelijk korting. Koop je geen producten uit de lijst van (geactiveerde) coupons dan krijg je ook geen extra korting.

  18. Werkt de app ook zonder Wi-Fi of mobiel internet? Ben namelijk nogal old school, zeg maar ?. Iemand daar ervaring mee?

  19. Uh,dat is een heel erg goede vraag. Voor zover ik ervaring heb heeft vooral de kassa verbinding nodig met internet. Ja, ik was er eens met een storing. Dus als je zorgt dat je offline kunt scannen zal het wel moeten werken. Maar uit proberen is de enige echte manier om erachter te komen ben ik bang. 😀

  20. Het nadeel van de coupons is dat als het in de winkel op is je er niks aan hebt. Dan activeer ik op tijd mijn coupons om er voordeel uit te halen, kom ik in de winkel dan is het product op. Is me al 3x overkomen. Daar wordt ook niks aan gedaan. Heb het aangegeven bij de filiaalmanager. Die zegt doodleuk. Het is op, jammer dan.

  21. Wat vind je inmiddels van de Lidl Plus app? Zelf heb ik deze nu negen maanden in gebruik. Slechts negen euro korting gescoord op meer dan 1500 euro.

  22. Goede vraag, wellicht wel tijd voor een update! Ik heb uiteindelijk maar tot ongeveer eind februari gebruik gemaakt van de app, maar kan de keren dat ik hem gebruikt heb op 1 hand tellen. Terwijl eigenlijk al mijn boodschappen daar vandaan kwamen. Het duurde ook best wel even voor Lidl zelf snapte hoe het werkte, dat was ook wel stom…

  23. Geachten
    Ik heb reeds een paar maanden die Lidl Plus-App op mijn i-foton , maar heb er nog geen gebruik van gemaakt, daar ik niet weet hoe het werkt!!!
    Nu wil ik wel in de week van 29/6 tot 4/7 deze app gebruiken voor B.v. ( promo exclusief in de Lidl plus-app Kipfilets -22% )
    Wat moet ik nu eigenlijk doen!??!?!!!
    Vriendelijke groeten,
    Betty

  24. Hoi Betty, wat vervelend dat je niet weet hoe het werkt. Ik verwijs je graag naar de Belgische Lidl klantenservice, want daarmee kan ik je als Nederlander helaas niet (met zekerheid) verder helpen.

  25. Een fysieke klantenkaart m.n. voor senioren, die door Lidl gewoon vergeten worden zou prijzenswaardig van Lidl zijn. Gewoon app en fysieke klantenkaart naast elkaar laten bestaan dan kan iedere klant zijn/haar voordeel hebben.

  26. Het is toch vreemd dat de “voordeligste” supermarkt van Nederland juist de mensen met de lage inkomens en de app niet kunnen downloaden niet gebruik kunnen maken van deze reclames. Of is er een andere manier om toch gebruik te maken van deze aanbiedingen?

  27. Je hebt inderdaad wel een mobiele telefoon nodig om de app te kunnen gebruiken. Lidl blijft een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling voor mensen met een laag inkomen.

  28. Ik heb de app sinds begin dit jaar en vorige week was alles gewoon weg in mijn gsm… Geen app meer, als mijn munten/geld kwijt… Ik begrijp niet waarom…. Iemand enig idee? Kan het zijn dat iemand mijn account heeft gehacked en/of gestopt?

Reacties zijn gesloten.